Gezelligheid,versleten flipflops en vieze beestjes - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Romy Pfeifer - WaarBenJij.nu Gezelligheid,versleten flipflops en vieze beestjes - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Romy Pfeifer - WaarBenJij.nu

Gezelligheid,versleten flipflops en vieze beestjes

Blijf op de hoogte en volg Romy

09 Mei 2014 | Aruba, Aruba

Lieve allemaal,

Hier ben ik weer! Afgelopen week heb ik een hele drukke en gezellige week met m'n mams en Audrey gehad. Ze hebben het eiland mogen leren kennen en volgens mij zijn ze er inmiddels net zo gek op als dat ik ben. Nu is dat ook niet zo moeilijk.

Helaas komt aan alles weer een eind en zo ook aan deze week! Nadat ik ze heb afgezet op het vliegveld is mijn werkweek van 6 dagen weer begonnen. Deze week werk ik een dag meer omdat ik daarvoor vrij was doordat mama en Audrey er waren. Daarbij zijn rot klusjes blijven zoals de huur betalen van zowel de auto als het appartement en ga zo nog maar door. Daar ben ik dus afgelopen dagen mee bezig geweest, nu was het niet zo erg want het was een beetje bewolkt.

Daarbij hebben mijn über sterke Teva teenslippers mij in de steek gelaten, gelukkig kozen ze daar een fijn moment voor namelijk tijdens het werk! Het afscheid was zwaar maar ze hebben afgelopen 3 maanden ook zwaar te voortduren gehad dus het is ze vergeven. Gelukkig ben ik op alles voorbereid en heb ik nog een extra paar bij!

Ook kreeg ik heel heugelijk nieuws toen ik weer thuis kwam, namelijk dat we een heuze kakkerlakken plaag hebben! Ik weet niet of jullie deze uiterst vriendelijk beestjes kennen maar ze zijn echt super vies en heel erg groot! Het is een beestje waar je overal de kriebels van krijgt. En ik kan jullie vertellen ze zaten overal! Maar gelukkig zijn we in actie gekomen met een bus pief paf (briljante uitvinding!) en is heel ons appartement ontsmet. De overige kakkerlakken familie is vergiftigd of gedood met deo bus en aansteker. Want deze vrienden mag je niet doodtrappen dan komen namelijk de eitjes vrij! Maar goed nieuws... 3 dagen later is het aantal kakkerlakken tot het minimum beperkt!

Gisteren heb ik nog iets typische Amerikaans op het werk meegemaakt. Er was namelijk een rehearsel. Amerikanen zijn belachelijk, maar dit slaat echt alles. Een rehearsel houdt namelijk in dat je gaat oefenen voor je bruiloft, kunnen jullie je het voorstellen? Dan oefenen ze eerst de complete ceremonie en gaan ze daarna met z'n alle dineren. Op deze manier komen er geen fouten en kan de groep met elkaar kennismaken. Typische iets Amerikaans! Nu koste het diner inclusief open bar voor 60 man al bijna net zoveel als een Nederlandse bruiloft. Moeten jullie dus maar eens nagaan, dan zitten de kosten voor vliegtickets, verblijf, echte ceremonie enz enz. er nog geeneens bij! Het was wel leuk om zoiets mee te maken, alleen vrienden en familie als Marc en ik gaan trouwen zullen we jullie dit niet aandoen!

Wat ook nog best wel gemeld mag worden is dat mijn vader na jaren hard studeren geslaagd is voor zijn opleiding! Hij mag zichzelf nu een echte politieman met iets extra's noemen (sorry pap de naam weet ik niet!). Ben toch best een beetje trots op je hoor ouwe!

Tot dusver weer een update vanaf het kleine eilandje daar in die Caribische zee!

Liefs Romy

  • 10 Mei 2014 - 14:08

    Mama:

    Hoi lieve meis,

    Het was inderdaad genieten met jou op het eiland. Zo ontzettend leuk om te zien waar je woont en werkt en te zien dat je je daar thuis voelt. Nu is het een heerlijk eiland met lekker weer en hele vriendelijke mensen dus dat werkt ook mee. Audrey en ik wilden eigenlijk nog niet naar huis! Het tijdsverschil is nu moeilijker te overbruggen...erg moeilijk om je bed uit te komen.
    Ik ben wel blij dat we de invasie van kakkerlakken niet hebben meegemaakt, getver wat griezelig !!
    Ik heb er een paar mogen zien op de vlonders en dat vond ik al genoeg haha.
    En gelukkig dat je nog een paar Teva's bij je hebt. Deze hebben natuurlijk wel overuren gedraaid.
    Op TV heb ik een keer zo'n rehearse gezien. Ongelooflijk inderdaad. Wel goed voor de commercie!
    Blij dat je dat niet van plan bent :-)
    Werkze de komende dagen en geniet lekker van je eiland! Hier lijkt het wel herfst met harde wind, regen en de kachel aan :-( Dus is het op Aruba beter toeven!

    Kus van je mams


  • 10 Mei 2014 - 18:29

    Papa:

    Hoi Lieverd,

    De afgelopen twee en halfjaar waren inderdaad tropenjaren (helaas niet letterlijk) en ik ben blij dat ik eindelijk klaar ben. Het ietsje extra waar je het over had, heet politiekundige niveau 5. Maar ja wat je hebt is niet zo belangrijk maar wat je laat zien is belangrijk. Ik blijf dus gewoon lekker met veel plezier en passie mijn werk doen. Ik weet nog wel een leuk verhaal over de kakkerlakken plaag op de Mariniers Kazerne…. Ik was toen in ieder geval blij dat ik geen melk dronk. We hebben de foto's van mama en Audrey gezien en het zag er perfect uit. Aan de verhalen te horen hebben ze ervan genoten. De bar op de Kazerne is niet veel veranderd (althans wat ik er nog van weet). Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit lang nuchter bleef, dus de herinnering is vaag. De barkruk in het hoekje (op de foto) was mijn vaste stek, hahaha. Lekker een biertje drinken en zicht op het water…. mmmm was ik maar weer 20jr, hahaha. Mama schreef het al dat het weer hier slecht is. Zo slecht dat ik voor het eerst sinds jaren met de auto naar het werk ben gegaan vanochtend. Wat een pokke weer, het stormde! Met mijn nieuwe werk werk ik om het weekend en dat is toch wel even wennen. Naar het bootje gaan lukt zo ook niet echt.

    Nog drie weken en ik ga weer met de mannen naar Normandië. We gaan maandag weg en zaterdag komen we weer terug. Dit keer hebben we een huisje gehuurd, dat word dus zelf een ontbijten maken… Ik heb er veel zin in en kijk er naar uit. Het wordt weer veel lachen en dingen bekijken! De dagen vliegen dan voorbij.

    Lieverd, Joyce roept mij inmiddels voor de derde keer dat we gaan eten dus ik ga maar stoppen!
    Heel veel plezier nog en ik kijk ernaar uit dat je weer thuis komt.

    Liefs Papa!


  • 11 Mei 2014 - 20:18

    Rianne:

    Hoi lieve Romy,

    Ik had je net een PBtje gestuurd, waarschijnlijk hebben mijn mail en jou update elkaar zo ongeveer gelijk gepasseerd.
    Rehearsen, blij dat jullie daar niet aan doen, volgens mij kunnen jullie dat in een keer zonder te oefenen en meteen goed (stel ik me zo voor) Fijn om te lezen dat jullie het zo goed hebben gehad met elkaar, mooie foto's ook en ik kan me voorstellen dat iedereen weer om moet schakelen, zeker met dit vreselijke Hollandse weer zoals het de afgelopen week is geweest, maar dat heb je waarschijnlijk al veelvuldig aan moeten horen!
    Kakkerlakken... doet me denken aan mijn stage in het verzorgingshuis. Dit huis was verouderd en zou tegen de vlakte gegooid worden om vervolgens een nieuw en moderner verzorginshuis te bouwen. Vanaf de oude zolder waar wat spullen van de bewoners stonden kwamen er kakkerlakken de gang in. Tijdens de nachtdienst moesten we dan naar de kamer van een bewoonster die precies aan het eind van de gang woonde, naast de deur naar de zolder, je hoorde die beesten onder je schoenen kraken, vanwege het verouderde huis was er geen verlichting in de gang, jakkes, als ik daar nog aan denk! Wist toen niet dat er dus eitjes vrijkomen op deze manier.

    Je nieuwe teva's zijn vast alweer ingelopen, zeker nu je 6 dagen werkt, sterke weer hoor!
    Lieve Romy, tot de volgende update, leuk om zo mee te lezen wat je meemaakt!

    Liefs, Rianne

  • 13 Mei 2014 - 19:21

    Tante Jopie:

    Hallo Romy

    Bedankt voor je kaart, ik vind het heel leuk dat je aan ons denkt.
    Dat je het naar je zin hebt is ons wel duidelijk.
    Met Mark gaat het ook goed,hoorde ik van je moeder, die komt ook nog eens ergens.

    Ellen is nu in Peru, die hebben al heel wat ondernomen en gezien. Heb je ook wel contact met Ellen?
    Wij krijgen wekelijks wel een berichtje van hun en daar ben ik blij mee.

    Hè Romy een fijne tijd verder op Aruba en werkse.

    Groetjes van ome Co en tante Jopie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Life is better in Aruba.. One happy Island.. de wel bekende spreuken van Aruba, oftewel van mijn leven. Lees mee met mijn avonturen op dit heerlijke eiland!

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 8598

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Aruba

Landen bezocht: